Løbeprogram for Hold 1

Træningsprogram hold 1 – 5K og 10K tempotræning uge 20-31 2018

Så starter vi op på 5K og 10K træningsprogrammet!

Specielt lørdag bliver der nogle små hidsige intervaller med mange gentagelser, men ellers er det grundlæggende som tidligere med intervaller tirsdag og lørdag, tempotur torsdag og rolig langtur søndag. Vi har endvidere forsøgt at få alle nævnte løb og arrangementer med ind i programmet.

Vi mødes ved Frederikssund Hallen tirsdag og torsdag kl.17.30 og træningen foregår følgene steder 

Tirsdagstræning- Fra Frederikssund hallen 
Torsdagstræning- Fra Frederikssund hallen 
Lørdagstræning-Foregår på Ådalens skole/vi mødes ved pakeringspladsen på Bonderupvej
Søndagstræning-Fra familiebænken/vi mødes ved familiebænken

På hold 1 trænes der efter Claus Hechmanns træningsprincipper, som er beskrevet i bogen "Træn som eliten". Claus Hechmann er tidligere eliteidrætsudøver og træner for flere af landets bedste langdistanceløbere. Hans opskrift på at blive en bedre løber, er en varieret form for træning med en overvægt af rolige træningspas, der har til formål at forbedre den enkelte udøvers udholdenhed.

For at kunne løbe med hold 1 kræves blot, at du kan løbe 10 km på omkring en time.  

Her er en lille video som viser de øvelser som vi kommer til at bruge i vores grundtræningsprogram.?

>>>>Se programmet her<<<<<

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk